Γενική περιγραφή
Στους μαθητές δίνονται 4 Θέματα με βάση την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλυθούν σε υποερωτήματα. Τα ερωτήματα στοχεύουν στον έλεγχο:
- της δυνατότητας αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων,
- της γνώσης εννοιών και ορολογίας,
- της ικανότητας εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων.
Επιδιώκεται η ανάπτυξη της ικανότητας των υποψηφίων να αναλύουν, να συνθέτουν και να επεξεργάζονται δημιουργικά το υλικό που προκύπτει από την εξεταστέα ύλη. Τέλος, απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της δυνατότητας επιλογής και εφαρμογής της κατάλληλης μεθόδου για την επίλυση των θεμάτων.
Πιο συγκεκριμένα
1ο Θέμα: ερωτήσεις θεωρίας σχετικά με έννοιες, ορισμούς, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα από την ύλη των Μαθηματικών. 25 μονάδες
2ο Θέμα: εφαρμογή ορισμών, αλγορίθμων και προτάσεων στην πράξη. 25 μονάδες
3ο Θέμα: στοχεύεται η ανάπτυξη της ικανότητας συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών και διαδικασιών (αποδεικτικών/ υπολογιστικών). 25 μονάδες
4ο Θέμα: μορφή άσκησης ή προβλήματος – απαιτεί την ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης αποκτημένων γνώσεων, την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυση. 25 μονάδες