arnos.gr

ΒΑΘΜΟΛΟΓΩ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ «το πώς και το τι»

Αγαπητοί συνάδελφοι,
καλή σχολική χρονιά!
Ας αρχίσουμε, λοιπόν, όλοι να διορθώνουμε σιγά σιγά…
Στοίβες συγκεντρώνονται τα διαγωνίσματα, οι εκθέσεις, τα κριτήρια που
αναθέσαμε στους μαθητές μας το καλοκαίρι…
Εκείνοι περιμένουν από εμάς σωστή καθοδήγηση, ακριβή- κατά το δυνατόν-
βαθμολόγηση και κατατοπιστικές παρατηρήσεις, ώστε να βελτιωθεί η
απόδοσή τους και έτσι και η βαθμολογία τους.
Περιμένουν από εμάς, να τους βοηθήσουμε να κατακτήσουν το πολυπόθητο
“άριστα”!
Έτσι, πριν ξεκινήσουμε να διορθώνουμε, θυμόμαστε…
να διαβάσουμε προσεκτικά την εκφώνηση της έκθεσης που έχουμε αναθέσει και
να εντοπίσουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα, ώστε να ξέρουμε τι ακριβώς
ψάχνουμε μέσα στα γραπτά των μαθητών μας
να διαβάσουμε πρώτα μια φορά ολόκληρο το γραπτό του κάθε μαθητή μας, ώστε
να αποκτήσουμε μια συνολική εικόνα, επισημαίνοντας τα πιο εμφανή δομικά λάθη
να εξετάσουμε το κείμενο ανά παράγραφο, εντοπίζοντας

1ον ορθογραφικά λάθη
2ον εκφραστικές αστοχίες
3ον νοηματικές ασάφειες
4ον συνοχή- συνεκτικότητα.

Όμως…
Ακολουθούμε τη ρουμπρίκα βαθμολόγησης που δίνεται από το υπουργείο στις
οδηγίες διδασκαλίας.
Βαθμολογούμε όσο πιο αντικειμενικά μπορούμε, χωρίς να επιτρέπουμε στην
προσωπική μας άποψη να κυριαρχήσει.
Διορθώνουμε τυχόν λάθη, επισημαίνοντας εκτός από τι είναι λάθος και το πώς
αλλιώς μπορεί να γραφτεί αυτό που εννοεί ο μαθητής. Δηλαδή, του προτείνουμε
εναλλακτική διατύπωση.

Μην ξεχνάτε ότι και εμείς υπήρξαμε κάποτε στη θέση τους.

Ποιος καθηγητής ήταν εκείνος που μας ενέπνευσε να προσπαθήσουμε να
βελτιωθούμε;
Αυτός που μας βαθμολόγησε αυστηρά και χωρίς αιτιολόγηση ή εκείνος που
μας εξήγησε το πώς και το τι;

Ας γίνουμε αυτοί οι καθηγητές για τους μαθητές μας.

Με όλη μας τη σκέψη
και τη φροντίδα,
Από την ομάδα καθηγητών του Αρνού
Επιμέλεια: Κατερίνα Παπούλη
Φιλόλογος ΜΑ, Εισηγήτρια Σεμιναρίων Διδακτικής της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας

Πως γράφω μία εργασία - ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΕΟ ΕΑΠ