Η πρώτη μου επαφή με τον ARNO ξεκινά το 2006. Λίγο αργότερα,το φθινόπωρο του 2008, αναζητούσα κάτι νέο πέρα από την κλασική διδασκαλία. Τότε τον σκέφτηκα ξανά τον ΑΡΝΟ. Ήρθα σε νέα επαφή μαζί τους και ανέλαβα το βοήθημα στη λογοτεχνία κατεύθυνσης. Στον πρώτο χρόνο, τους γνώρισα και με γνώρισαν. Είχαμε αυτό που λένε χημεία, θαύμασα τη δουλειά τους και δέθηκα μαζί τους. Άρχισα τότε να καταπιάνομαι με την ηχογράφηση των μαθημάτων, που τότε ξεκινούσαν δυναμικά. Είχαμε διαδραστικό πίνακα και η γραφίδα. Το αποτέλεσμα, για τότε, ήταν καλό και έτσι ανέλαβα να εμπλουτίσω και να τελειοποιήσω το μάθημα της Έκθεσης και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Τελικά αυτά τα μαθήματα έγιναν και ξανάγιναν, γιατί κάθε φορά προχωρούσαμε και ανέβαιναν τα στάνταρ.
Ταυτόχρονα ξεκινήσαμε τα οn line μαθήματα. Την εποχή αυτή ερχόμασταν συχνά σε επικοινωνία με ενδιαφερόμενους μαθητές, για να τους εξηγήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας. Αρχικά ο κόσμος ήταν διστακτικός και όχι τόσο εξοικειωμένος. Πάντως ,το ξεκίνημα έγινε, συνεχίσαμε με πείσμα και υπομονή. Έτσι στις Πανελλήνιες 2012 οι μαθητές μου για δυο χρόνια και με διαδικτυακά μαθήματα μία φορά τη εβδομάδα, αρίστευσαν στο μάθημα της Έκθεσης-Έκφρασης. Τη χρονιά εκείνη που έπεσε ένα δύσκολο κείμενο περί τέχνης. Δεν περιγράφεται η χαρά μας. Επιτέλους, πετύχαμε το στόχο μας. Είχαμε απτές αποδείξεις για τη καλή δουλειά που γινόταν.
Η διδασκαλία αρχαίων με νέες τεχνολογίες ξεκινά από το 2010 με όχι τόσο σύγχρονα- σχετικά- με τα σημερινά μέσα. Αρχικά ξεκινήσαμε με τα Αρχαία Α΄ Λυκείου, που είχε αρκετή ύλη και τα κενά των μαθητών είναι μεγάλα, γιατί έρχονται σε επαφή με δύσκολο και τεράστιο κείμενο. Επιθυμούσαμε να καταστήσουμε το κείμενο ζωντανό με προσθήκη πινάκων και εικόνων.
Συγκεκριμένα πέρα από τα κλασικά με τη ζωντανή παρουσίασή τους στο διαδραστικό μάθημα είχαμε πρόσθετες ερωτήσεις με τις απαντήσεις τους βασισμένες στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και σχετικό e-υλικό που έφερνε τους μαθητές σε… απόσταση αναπνοής με πρόσωπα και κορυφαίες στιγμές του αρχαίου κόσμου.
Είχαμε ήδη μπει δυναμικά στο χώρο των εκθέσεων. Στην παρουσίαση που έγινε τότε στο Ζάππειο εντυπωσιάσαμε. Ήταν κάτι καινούριο η ταυτόχρονη χρήση γραφίδας και ήχου. Βέβαια, απείχαμε πολύ από το τέλειο. Ακόμη δεν υπήρχε η εκπαιδευτική ομάδα που θα εκπονούσε το σενάριο και η ομάδα διασφάλισης ποιότητας για τα βίντεο. Πάντως είχαν επιστημονική επάρκεια και βοήθησαν πολλούς μαθητές. Έτσι ξεκινήσαμε την τρίτη προσπάθεια. Θεωρώ πως με την αμέριστη συμπαράσταση των συναδέλφων φιλολόγων από τον ΑΡΝΟ που βοήθησαν στην εξαιρετική εμφάνιση των διαφανειών, το αποτέλεσμα πλησιάζει το τέλειο.
Αργότερα δημιουργήθηκαν και άλλες ανάγκες που έπρεπε να καλύψουμε.
Θυμάμαι οι δυσκολίες ήταν μεγάλες για την on line διδασκαλία των αρχαίων θεωρητικής κατεύθυνση, γιατί έπρεπε, όσα ήταν να διδαχθούν, να ετοιμαστούν σε διαφάνειες, να χρησιμοποιώ γραφίδα και να προσαρμόζω τα πάντα στις ανάγκες των μαθητών.
Στη διδασκαλία της έκθεσης και της λογοτεχνίας οι δυσκολίες που συνάντησα ήταν πολύ λιγότερες. Τα μαθήματα συνεχίστηκαν με τελική επιτυχία. Το βάπτισμα του πυρός έγινε και συνεχίζουμε.
Οι σχέσεις μας με τους μαθητές που διδάσκουμε ζωντανά είναι άριστες. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον ΑΡΝΟ. Δεν θα είχα την τωρινή επάρκεια, αν δεν τους είχα γνωρίσει. Bέβαια συνεχίζουμε με τα βοηθήματα των ΕΠΑ.Λ. και ό,τι άλλο προκύψει.
Μαρία Χρήστου, φιλόλογος